Zo verkopen wij uw huis

Kom kennis maken met Essed Onroerend Goed b.v. makelaars.

In een vrijblijvend kennismaking gesprek bepaalt u uw wensen in het verkoopproces.
Wij onderhandelen deskundig, begeleiden u eerlijk en persoonlijk en bieden u de volgende voordelen.

Download het koop-formulier

Stap 1:
Waardebepaling maken van de te verkopen woning.

Er wordt gratis een waardebepaling van de woning gemaakt. Op deze manier weet u wat uw woning in de huidige woningmarkt waard is en bent u tot niets verplicht.

Stap 2:
Goede en eerlijke afspraken.

Als wij uw woning mogen verkopen worden alle afspraken in een bemiddelingovereenkomst vastgelegd. Onze courtage, verkoopkosten en alle overige voorwaarden worden duidelijk en overzichtelijk daarin opgenomen.

Stap 3:
De verkoopstrategie bepalen.

Aan de hand van onze jarenlange kennis van de lokale huizen markt bespreken wij de verkoopstrategie. Uw inbreng, wensen en verwachtingen worden volledig meegenomen.

Stap 4:
Het presenteren van uw woning voor de verkoop.

Door ons wordt een tekst als beschrijving van de woning opgesteld als verkoopbrochure. Deze wordt aan u ter goedkeuring voorgelegd. Zodra de verkooppresentatie klaar is, wordt deze op onze eigenwebsite Essed.nl + Jaap. nl en weer doorgeplaatst en www.funda.nl
Per email houden wij u op de hoogte van de bezoekersstatistieken.
En wordt er een tuinbord of raambord geplaatst Plaatsing in onze kantor etalage

Stap 5:
Informeren van geïnteresseerden en bezichtigen met potentiële kopers.

De bezichtiging met kandidaat kopers krijgen bij ons ruim de tijd om uw woning goed te bekijken en worden daarbij deskundig door ons begeleid.

Stap 6:
De onderhandelingen voeren.

Onderhandelingen zijn op basis van onze jarenlange ervaring. In het onderhandelingstraject met de potentiële koper wordt u nauw betrokken. In goed overleg met u wordt een zo goed mogelijke verkoopprijs gerealiseerd, onderhandeld over de leveringsvoorwaarden, de opleveringsdatum, een financieel voorbehoud, een bankgarantie of waarborgsom en mogelijk een voorbehoud voor een bouwkundig onderzoek.

Stap 7:
De Koopovereenkomst, voorwaarden en afspraken leggen wij voor u vast.

Bij overeenstemming met de koper, stellen wij een schriftelijke koopovereenkomst op.
Daarin worden de gemaakte afspraken, duidelijk, helder en volledig voor u omschreven.
Zoals, de transport Notaris, eventuele ontbindende voorwaarden, lijst met roerende zaken die de koper wel of niet overneemt, de waarborgsom, de datum van de overdracht, de rechten en plicht van de koper en de verkoper. Bij Wet is bepaald dat elke koper 3 dagen bedenktijd heeft, waarbinnen zij van de koop af kan zien. Dit proces bewaken wij zeer nauwgezet voor u.

Stap 8:
Periode tussen koop en levering. De uitvoering van de verkoop aan de Notaris.

Wij begeleiden ter uitvoering van de overdracht de verkoop aan de notaris.
Alle contacten voor en namen u met de notaris, bank/hypotheekadviseur, bouwkundige, taxateur en anderen verlopen via ons. Wij controleren voor u de akte van notariële levering en de nota van aflossing. Wij verzorgen de eindinspectie van de woning. Tijdens de eindinspectie worden o.a. de meterstanden opgenomen. De overdracht bestaat uit de feitelijke levering bij de notaris en het overhandigen van de sleutels aan de koper.

Stap 9:
After Sale service.

Als wij uw woning naar tevredenheid bemiddelden, is overgedragen aan de nieuwe eigenaar zijn er altijd nog vragen. Of is er behoefte bij u voor nazorg afspraken. Of onduidelijkheden bij u als verkoper of bij de koper. Als after sale service zijn wij altijd bereikbaar om vragen te beantwoorden of onduidelijkheden voor u op te lossen.

Tot slot

Heeft u nog vragen en of opmerkingen, laat het ons via het onderstaande contactformulier alstublieft weten. Bent u tevreden? Vertel het aan anderen.

Makkelijk contact opnemen


Vul de Captcha in
captcha

Show Buttons
Hide Buttons
DutchEnglishGerman